Deklaracja dostępności
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Radni Województwa Podlaskiego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
- Strona posiada wersję kontrastową.
- Strona posiada możliwość zmiany rozmiaru tekstu.
- Obsługa strony możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Inne informacje
Dokładamy wszelkich starań aby https://radny.podlaskie.eu był zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Urszula Roszkowska — mailowo sejmik@podlaskie.eu lub telefonicznie 85 66 54 400.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
- sposób kontaktu zwrotnego.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
Adres e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: 800 676 676
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna budynków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Budynek: ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 w Białymstoku
Przed wejściem głównym znajdują się dwa oznaczone na niebiesko miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku prowadzi sześć stopni schodów, przy których zamontowane są poręcze. Główne drzwi budynku są obrotowe. Przed wejściem, z prawej strony budynku, usytuowana jest winda dla osób poruszających się na wózkach oraz dzwonek służący do przywołania pomocy. Winda prowadzi na poziom urzędu, gdzie zmontowane są automatyczne rozsuwane drzwi przystosowane do osób z niepełnosprawnościami.
Na parterze holu głównego z lewej strony znajduje się oznaczony punkt obsługi osób z niepełnosprawnościami. Za holem głównym, znajduje się korytarz gdzie oznaczony jest Punkt kontaktowy dla osób z niepełnosprawnościami. Na końcu korytarza z prawej strony znajduje się oznaczona łazienka i ubikacją z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami wraz z sygnalizacją alarmową. W holu głównym znajdują się windy, w tym jedna z szerokimi drzwiami, przystosowane do osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach. Obie windy komunikują się głosowo. Klawisze wyboru pięter posiadają oznaczenia w języku Braille’a. Windy umożliwiają dostęp do wszystkich pięter w budynku.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku jest pętla indukcyjna.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego zamieszczone zostały informacje o zakresie działania Województwa, w tym: Sejmiku Województwa Podlaskiego, Zarządu Województwa Podlaskiego oraz organizacji Urzędu Marszałkowskiego.Udostępniono adresy stron pozwalających na łatwy i szybki kontakt z Urzędem. Strona internetowa zawiera dane teleadresowe: Przewodniczącego Sejmiku Województwa Podlaskiego, członków Zarządu Województwa Podlaskiego, kontakty do komórek organizacyjnych Urzędu Marszałkowskiego.
W Urzędzie zapewniona jest możliwość załatwienia spraw przez Internet. Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej utworzona jest specjalna zakładka Załatwienie sprawy urzędowej przez internet, z podstawowymi informacjami oraz karty informacyjne dotyczące załatwiania spraw w Urzędzie, informacje i usługi przyjazne obywatelom oraz adresami stron internetowych.
Osoby ze szczególnymi potrzebami mają możliwość kontaktów z wykorzystaniem łączności telefonicznej oraz kontaktu korespondencyjnego i przesyłanie wiadomości tekstowych z wykorzystaniem wiadomości SMS i MMS na telefon nr 573 44 27 04 – koordynator dostępności.
Zapewniona została również możliwość korzystania z tłumacza migowego, przy kontakcie osobistym, po zgłoszeniu takiej potrzeby w ciągu 2 dni roboczych. Urząd zapewnia bieżącą pomoc tłumacza – przewodnika.
Miejsce wyznaczone do bezpośredniego kontaktu z interesantami w budynkach:
ul. Poleska 89, ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1 oraz ul. M. Curie- Skłodowskiej 14 w Białymstoku wyposażone zostały w pętle indukcyjne.
Koordynator do spraw dostępności: Zbigniew Chrzanowski tel. 573 442 704
koordynator.dostepnosc@podlaskie.eu